OUCH. :(

  • Welcome to EcoDieselRam.com We see you haven't REGISTERED yet.

    Your truck knowledge is missing!
    • Registration is FREE , all we need is your birthday and email. (We don't share ANY data with ANYONE)
    • We have tons of knowledge here for your EcoDiesel truck!
    • Post your own topics and reply to existing threads to help others out!
    • We believe in quality OVER quantity, and a family friendly place for your #EcoDiesel home!
    CLICK HERE TO REGISTER! Problems registering? Click here to contact us!

    Already registered, but need a PASSWORD RESET? CLICK HERE TO RESET YOUR PASSWORD!

jdn112011

Well-Known Member
Oct 18, 2015
1,202
310
83
27
Roseau, MN
Truck Year
2015
20151024_112249.jpg 20151024_112329.jpg I can't believe I just did this.
Backing up to get into a drive through at the bank, old telephone pole I completely didn't see. And well F***

Almost hit the pole dead on with the hitch which would've taken the entire hit. But no just to the side.
 

jdn112011

Well-Known Member
Oct 18, 2015
1,202
310
83
27
Roseau, MN
Truck Year
2015
2015-10-24 11.48.14.jpg
 

Brady

Well-Known Member
Jun 7, 2015
991
392
63
OHIO
Truck Year
2015
Oh man that sucks. You gonna let it go for awhile, fix yourself, or insurance job it?
 

jdn112011

Well-Known Member
Oct 18, 2015
1,202
310
83
27
Roseau, MN
Truck Year
2015
No it's gonna get fixed. But I had high deductible when it's my fault. I'm sure like a 3k insurance job.

Priced out parts it's not bad at all. I expected much worse. Only 270 for a painted bumper from Dodge, 479 for a painted to match tailgate from eBay, new emblems and a tailgate cap probably, so 900 to fix myself. I almost aside. Expected way worse.

Kept the baby, momma and the dogs all safe through the bump though. :)

Thought it wasn't a big deal with the bumper alone... then I saw the tailgate the second time I looked and omg.
 

Brady

Well-Known Member
Jun 7, 2015
991
392
63
OHIO
Truck Year
2015
Looks like the pole took a beating too. Oh well I guess, this stuff happens and you move on. Maybe next time you'll check the rear view camera. [emoji41] just kiddin.
 

jdn112011

Well-Known Member
Oct 18, 2015
1,202
310
83
27
Roseau, MN
Truck Year
2015
I know I almost put the receiver I had in straight onto the pole. I'd have been happier. Wasn't going fast at all but using mirrors not camera.... damn park sensors didn't go off till it hit.
 

Brady

Well-Known Member
Jun 7, 2015
991
392
63
OHIO
Truck Year
2015
A good rule of thumb when backing is using the triangle method. Driver side mirror, rear view, then passenger side. Then sweep back reverse order. Never just side to side.

Not lecturing, just passing on a tip that I've learned in 14 years on the road.
 

jdn112011

Well-Known Member
Oct 18, 2015
1,202
310
83
27
Roseau, MN
Truck Year
2015
Topper with kennel and two big dogs in back. Couldn't see too well to notice. I don't use any one method I've never backed into anything before like this but too late. Oops is all I can say
 
  • Like
Reactions: Brady

ZMan079

Member
Aug 10, 2015
85
27
18
WIndber, PA
Truck Year
2015
jdn112011m
Dang that stinks........ Glad all were safe.... Hope you get her repaired soon!!!

Do you have any pics with your Leer 122. I used to have one on my Dakota, and I wondered what it would look like on this, especially with the Prairie Pearl Coat. Looking to get a cap soon, and I'm debating over a few models...


gobrowntruck21, surprised you did break out the "All Good Kids Like Milk"
All - Aim High in steering
Good - Get the Big Picture
Kids - Keep your eyes Moving
Like - Leave yourself an out
Milk - Make sure others see you

And of course always back first......LOL

With that damage, probably yield him at least a day or two suspension....LOL

ZMan079
 

Brady

Well-Known Member
Jun 7, 2015
991
392
63
OHIO
Truck Year
2015
Hahahaha. Well I don't have my cheat card handy to recite the whole thing. But yes you are correct on the days off. At our center it's at least a few days. Then if brought back in service it's a few weeks of revisiting your accident as an example to others in the daily PCMs.
 

jdn112011

Well-Known Member
Oct 18, 2015
1,202
310
83
27
Roseau, MN
Truck Year
2015
jdn112011m
Dang that stinks........ Glad all were safe.... Hope you get her repaired soon!!!

Do you have any pics with your Leer 122. I used to have one on my Dakota, and I wondered what it would look like on this, especially with the Prairie Pearl Coat. Looking to get a cap soon, and I'm debating over a few models...


gobrowntruck21, surprised you did break out the "All Good Kids Like Milk"
All - Aim High in steering
Good - Get the Big Picture
Kids - Keep your eyes Moving
Like - Leave yourself an out
Milk - Make sure others see you

And of course always back first......LOL

With that damage, probably yield him at least a day or two suspension....LOL

ZMan079
20150925_105140.jpg

Not sure if I'll take the money to get it painted to match. Kind of planned to but now I've got a new expense to fix
 

ZMan079

Member
Aug 10, 2015
85
27
18
WIndber, PA
Truck Year
2015
LOL, I guess I did not do to bad reciting from memory, and its been nearly 20 years since I had to look at one.....LOL.
True dat on the PCMs, nothing like making an example of someone else....lol
 

jdn112011

Well-Known Member
Oct 18, 2015
1,202
310
83
27
Roseau, MN
Truck Year
2015
I had the exact thought but eBay painted to match tailgate for 479$ beats the hell out of 455 for a tailgate + Paint
 

CaptainMal

Active Member
Oct 26, 2015
107
50
28
Sundance, Florida
Truck Year
2014
Did this on a concrete pole with backup camera on.



At least I did not hurt the pole. Also pounded it out a bit with a 2 x 4 and hammer. Thin bumper makes things possible.
 

Brady

Well-Known Member
Jun 7, 2015
991
392
63
OHIO
Truck Year
2015
They are absolutely thin bumpers. Par for the course tho really.
 

jdn112011

Well-Known Member
Oct 18, 2015
1,202
310
83
27
Roseau, MN
Truck Year
2015
Backup camera AND park sensors....... lol
 

jdn112011

Well-Known Member
Oct 18, 2015
1,202
310
83
27
Roseau, MN
Truck Year
2015
My biggest issue here now is seeing if the tailgate can be saved. I have the mopar factory spray in bed liner and no one does it. It's basically unavailable after production line with the exception of a touch up kit. I even called FCA direct.

So if I replace it I have a spray in liner on the tailgate that doesn't match at all. Great for a 6 month old truck.

I basically told FCA I want a Service part off the assembly line but was told I have to go Work with the dealer specifically the management to get this to happen. Or any result
 

BoostN

Administrator
Staff member
Administrator
Jul 27, 2013
3,745
958
113
Tennessee
ecodieselram.com
Truck Year
Not Listed
Yea, good catch.. I didn't even think about the bed liner, or it not matching. Are you going to ask your dealer about getting the factory tailgate?
 

CaptainMal

Active Member
Oct 26, 2015
107
50
28
Sundance, Florida
Truck Year
2014
Good luck repairing that tailgate. I put a boat trailer tongue through my old Cummins 2500 tailgate. Last time I rely on someone else to do a proper hook-up. It could be fixed but the price was more than getting a used tailgate from the junkyard and painting/badging it to match.